Obchodné podmienky

obchodnej spoločnosti BUGA s.r.o so sídlom Horka č.p. 142, 538 51 Chrast
IČO: 093 74 183
zapísanej v obchodnom registri Krajského súdu v Hradci Králové, oddiel C 46185
pre predaj tovaru prostredníctvom online obchodu umiestneného na internetovej adrese www.buga.sk

kontaktné údaje:

prevádzkareň: BUGA s.r.o., Čáslavská 46/4, Chrudim  537 01
kamenné obchody: Resselovo námestie 60, 537 01 Chrudim, Křižíkova 237, 186 00 Praha 8 - Karlín, Běhounská 106/3, 602 00 Brno - město
e-mail:         vasa@buga.sk
telefón:        +420 773 203 180

Hlavným predmetom podnikania je výroba textílií, textilných výrobkov, odevov a odevných doplnkov.

Online obchod slúži najmä na predaj odevov a doplnkov obchodnej značky Buga.

1. Úvodné ustanovenia

1.1     Tieto obchodné podmienky - ďalej len „obchodné podmienky“ obchodnej spoločnosti BUGA s.r.o., so sídlom Horka č. 142, 538 51 Chrast, identifikačné číslo 093 74 183, - ďalej len „predávajúci“ upravujú vzájomné práva a povinnosti zmluvných strán vzniknuté v súvislosti alebo na základe kúpnej zmluvy - ďalej len „kúpna zmluva“ uzatváraná medzi predávajúcim a inou fyzickou či právnickou osobou - ďalej len „kupujúci“ prostredníctvom internetového obchodu predávajúceho. Internetový obchod je predávajúcim prevádzkovaný na internetovej adrese www.buga.sk, a to prostredníctvom webového rozhrania - ďalej len „webové rozhranie obchodu“. Pre prípady, keď kupujúcim nie je spotrebiteľ v zmysle stanovenom všeobecne záväznými právnymi predpismi sa neuplatnia ustanovenia ods. 5.1., 5.2., 7. a 9.2. týchto obchodných podmienok.

1.2     Obchodné podmienky ďalej upravujú práva a povinnosti zmluvných strán pri využívaní webovej stránky predávajúceho umiestnenej na adrese www.buga.sk - ďalej len „webová stránka“ a ďalšie súvisiace právne vzťahy.

1.3     Ustanovenia odchylné od obchodných podmienok je možné dojednať v kúpnej zmluve. Odchylné dojednania v kúpnej zmluve majú prednosť pred ustanoveniami obchodných podmienok.

1.4     Ustanovenia obchodných podmienok sú neoddeliteľnou súčasťou kúpnej zmluvy. Kúpna zmluva a obchodné podmienky sú vyhotovené v slovenskom jazyku. Kúpnu zmluvu je možné uzavrieť v slovenskom jazyku. Odoslaním objednávky kupujúci tieto obchodné podmienky predávajúceho bez výhrad prijíma. 

1.5     Znenie obchodných podmienok môže predávajúci meniť či dopĺňať. Zmena obchodných podmienok bude kupujúcemu oznámená prostredníctvom internetových stránok predávajúceho s vyznačením dátumu nadobudnutia účinnosti nových podmienok a možností náhľadu znenia predchádzajúcich. Týmto ustanovením nie sú dotknuté práva a povinnosti vzniknuté po dobu účinnosti predchádzajúceho znenia obchodných podmienok.

1.6     Súčasťou týchto obchodných podmienok sú aj Podmienky spracovania osobných údajov a Cenník balného a dopravného, na ktoré je odkazované nižšie v texte.

2. Používateľský účet

2.1     Na základe registrácie kupujúceho vykonanej na webovej stránke môže kupujúci pristupovať do svojho používateľského rozhrania. Zo svojho používateľského rozhrania môže kupujúci vykonávať objednávanie tovaru – ďalej len „používateľský účet“. V prípade, že to webové rozhranie obchodu umožňuje, môže kupujúci vykonávať objednávanie tovaru aj bez registrácie priamo z webového rozhrania obchodu.

2.2     Pri registrácii na webovej stránke a pri objednávaní tovaru je kupujúci povinný uvádzať správne a pravdivo všetky údaje. Údaje uvedené v používateľskom účte je kupujúci pri akejkoľvek ich zmene povinný aktualizovať. Údaje uvedené kupujúcim v používateľskom účte a pri objednávaní tovaru sú predávajúcim považované za správne.

2.3     Prístup k používateľskému účtu je zabezpečený používateľským menom a heslom. Kupujúci je povinný zachovávať mlčanlivosť ohľadom informácií potrebných na prístup do jeho používateľského účtu a berie na vedomie, že predávajúci nenesie zodpovednosť za porušenie tejto povinnosti zo strany kupujúceho.

2.4     Kupujúci nie je oprávnený umožniť využívanie používateľského účtu tretím osobám.

2.5     Predávajúci môže zrušiť používateľský účet, a to najmä v prípade, keď kupujúci svoj používateľský účet dlhšie ako dva roky nevyužíva, alebo v prípade, keď kupujúci poruší svoje povinnosti z kúpnej zmluvy (vrátane obchodných podmienok).

2.6     Kupujúci berie na vedomie, že používateľský účet nemusí byť dostupný nepretržite, a to najmä s ohľadom na nutnú údržbu hardvérového a softvérového vybavenia predávajúceho, prípadne nutnú údržbu hardvérového a softvérového vybavenia tretích osôb.

2.7     Kupujúci berie na vedomie, že programové vybavenie a ďalšie súčasti tvoriace webové rozhranie obchodu (vrátane fotografií ponúkaného tovaru) sú chránené autorským právom. Kupujúci sa zaväzuje, že nebude vykonávať žiadnu činnosť, ktorá by mohla jemu alebo tretím osobám umožniť neoprávnene zasahovať či neoprávnene použiť programové vybavenie alebo ďalšie súčasti tvoriace webové rozhranie obchodu.

2.8     Kupujúci nie je oprávnený pri využívaní webového rozhrania obchodu používať mechanizmy, programové vybavenie alebo iné postupy, ktoré by mohli mať negatívny vplyv na prevádzku webového rozhrania obchodu. Webové rozhranie obchodu je možné používať iba v rozsahu, ktorý nie je na úkor práv ostatných zákazníkov predávajúceho a ktorý je v súlade s jeho určením.

2.9     Kupujúci berie na vedomie, že predávajúci nenesie zodpovednosť za chyby vzniknuté v dôsledku zásahov tretích osôb do webovej stránky alebo v dôsledku použitia webovej stránky v rozpore s ich určením.

3. Uzavretie kúpnej zmluvy

3.1     Webové rozhranie obchodu obsahuje zoznam tovaru ponúkaného predávajúcim na predaj, a to vrátane uvedenia cien jednotlivého ponúkaného tovaru. Ceny ponúkaného tovaru sú uvedené vrátane dane z pridanej hodnoty a všetkých súvisiacich poplatkov. Ponuka predaja tovaru a ceny tohto tovaru zostávajú v platnosti po dobu, kedy sú zobrazované vo webovom rozhraní obchodu. Týmto ustanovením nie je obmedzená možnosť predávajúceho uzavrieť kúpnu zmluvu za individuálne dohodnutých podmienok. Všetky prezentácie tovaru umiestnené vo webovom rozhraní obchodu nie sú ponukou na uzavretie zmluvy, sú nezáväzné a predávajúci nie je povinný uzavrieť kúpnu zmluvu ohľadom tohto tovaru. 

3.2     Webové rozhranie obchodu obsahuje aj informácie o nákladoch spojených s balením a dodaním tovaru. Podrobnejšie podmienky sú stanovené v ods. 6.3. nižšie.

3.3     Pre objednanie tovaru vyplní kupujúci objednávkový formulár vo webovom rozhraní obchodu. Objednávkový formulár obsahuje informácie o:

  • objednávanom tovare - objednávaný tovar „vloží“ kupujúci do elektronického nákupného
        košíka webového rozhrania obchodu;
  • identifikačné údaje kupujúceho (meno, priezvisko, e-mailová adresa, telefón, adresa 
        bydliska, miesto dodania tovaru;
  • spôsobu úhrady kúpnej ceny tovaru, údaje o požadovanom spôsobe doručenia
        objednávaného tovaru a
  • informácie o nákladoch spojených s dodaním tovaru - ďalej spoločne len ako
       „objednávka“ Kupujúci môže tovar vložiť do nákupného košíka internetového obchodu aj
        prostredníctvom svojho používateľského účtu, pokiaľ vykonal registráciu v internetovom  
       obchode.

Na objednávku, ktorá neobsahuje úplné údaje nebude braný ohľad. Predávajúci nezodpovedá za nedoručenie objednávky kupujúceho predávajúcemu z technických dôvodov nespočívajúcich na strane predávajúceho.

3.4     Pred zaslaním objednávky predávajúcemu je kupujúcemu umožnené skontrolovať a meniť údaje, ktoré do objednávky kupujúci vložil, a to aj s ohľadom na možnosť kupujúceho zisťovať a opravovať chyby vzniknuté pri zadávaní dát do objednávky. Objednávku odošle kupujúci predávajúcemu kliknutím na tlačidlo „Objednať s povinnosťou platby“. Údaje uvedené v objednávke sú predávajúcim považované za správne. Kupujúci tak potvrdzuje, že podľa svojho vedomia a svedomia vyplnil všetky povinné údaje správne a zaškrtnutím súhlasu s týmito obchodnými podmienkami súhlasí s týmito podmienkami. Kliknutím na tlačidlo „Objednať s povinnosťou platby“ kupujúci záväzne objednáva tovar vložený do košíka. Všetky objednávky odoslané kupujúcim predávajúcemu sú predávajúcim považované za záväzné. Predávajúci bezodkladne po obdržaní objednávky kupujúcemu zašle potvrdenie o doručení objednávky, a to elektronickou poštou na adresu elektronickej pošty kupujúceho uvedenú v používateľskom rozhraní alebo v objednávke - ďalej len „elektronická adresa kupujúceho“. Toto potvrdenie nie je považované za uzavretie kúpnej zmluvy.

3.5     Predávajúcemu vzniká pri doručení objednávky od kupujúceho právo na kontakt kupujúceho za účelom doplnenia chýbajúcich údajov, prípadnú zmenu a úpravu údajov v objednávke. Predávajúci je vždy oprávnený v závislosti od charakteru objednávky (množstvo tovaru, výška kúpnej ceny, predpokladané náklady na dopravu) požiadať kupujúceho o súčinnosť na uzavretie kúpnej zmluvy (napr. dodatočné potvrdenie objednávky písomne či telefonicky).

3.6     Zmluvný vzťah medzi predávajúcim a kupujúcim vzniká odoslaním potvrdenia o prijatí objednávky (akceptácii) objednávky, ktoré je predávajúcim zaslané kupujúcemu elektronickou poštou, a to na adresu elektronickej pošty kupujúceho.

3.7     Kupujúci berie na vedomie, že predávajúci nie je povinný uzatvoriť kúpnu zmluvu, a to najmä s osobami, ktoré predtým podstatným spôsobom porušili kúpnu zmluvu (vrátane obchodných podmienok).

3.8     Kupujúci súhlasí s použitím komunikačných prostriedkov na diaľku pri uzatváraní kúpnej zmluvy. Náklady vzniknuté kupujúcemu pri použití komunikačných prostriedkov na diaľku v súvislosti s uzatvorením kúpnej zmluvy (náklady na internetové pripojenie, náklady na telefónne hovory) si hradí kupujúci sám.

4. Cena tovaru a platobné podmienky

4.1     Ceny výrobkov sú uvedené vrátane dane z pridanej hodnoty, ak je predávajúci platcom takej dane (DPH) bez poštovného a balného. Uvedená cena výrobku je pre kupujúcich cenou konečnou. Predložením poukážky na zľavu môže kupujúci u predávajúceho uplatniť nárok na zľavu z kúpnej ceny vo výške uvedenej na poukážke.

4.2     Internetový obchod http://buga.sk tiež obsahuje na špecifickom mieste informácie o nákladoch spojených s balením a dodaním výrobkov v rámci jeho doručovania na území Českej a Slovenskej republiky. Cenu tovaru a prípadné náklady spojené s dodaním tovaru podľa kúpnej zmluvy kupujúci hradí predávajúcemu nasledujúcimi spôsobmi:

  • v hotovosti či platobnou kartou v prevádzke predávajúceho na adrese: Resselovo
        námestie 60, 537 01 Chrudim, Křižíkova 237, 186 00 Praha 8 – Karlín, Běhounská 106/3, 602 00 Brno - město
  • na dobierku (49 Kč, 2 Eur) alebo bezhotovostne,
  • bankovým prevodom na účet predávajúceho uvedený v objednávkovom formulári.

 Výrobky sú od dátumu vytvorenia objednávky rezervované po dobu 3 pracovných dní. Pokiaľ nie je objednávka k tomuto termínu uhradená, je stornovaná.

4.3     Spoločne s kúpnou cenou je kupujúci povinný zaplatiť predávajúcemu aj náklady spojené s balením a dodaním tovaru. Ak nie je uvedené výslovne inak, rozumejú sa ďalej kúpnou cenou aj náklady spojené s dodaním tovaru. Náklady spojené s balením a dodaním tovaru na území Slovenskej republiky sú vždy uvedené pred odoslaním objednávky prostredníctvom stránok tohto internetového obchodu. Náklady sú kalkulované podľa verejných a súkromných cenníkov prepravných spoločností v závislosti od váhy, spôsobu platby a spôsobu dodania zvoleného v objednávkovom formulári.

4.4     V prípade platby v hotovosti alebo v prípade platby na dobierku je kúpna cena splatná pri prevzatí tovaru.

4.5     V prípade bezhotovostnej platby je kupujúci povinný uhradzovať kúpnu cenu tovaru spoločne s uvedením variabilného symbolu platby. V prípade bezhotovostnej platby je záväzok kupujúceho uhradiť kúpnu cenu splnený okamihom pripísania príslušnej čiastky na účet predávajúceho 

4.6     Prípadné zľavy z ceny tovaru poskytnuté predávajúcim kupujúcemu nie je možné vzájomne kombinovať.

4.7     Ak je to v obchodnom styku obvyklé alebo ak je tak stanovené všeobecne záväznými právnymi predpismi, vystaví predávajúci ohľadom platieb vykonávaných na základe kúpnej zmluvy kupujúcemu daňový doklad – faktúru. Predávajúci je platcom dane z pridanej hodnoty. Daňový doklad - faktúru vystaví predávajúci kupujúcemu po uhradení ceny tovaru a zašle ho v elektronickej podobe na elektronickú adresu kupujúceho.

4.8     Darčekové poukazy zakúpené cez e-shop alebo kamenný obchod majú platnosť 12 mesiacov odo dňa vystavenia a nemožno ich vrátiť.

5. Odstúpenie od kúpnej zmluvy, možnosť výmeny tovaru

5.1     Kupujúci – spotrebiteľ je oprávnený odstúpiť od zmluvy uzavretej prostredníctvom internetového obchodu aj bez uvedenia dôvodu v lehote 14 dní odo dňa prevzatia tovaru, pokiaľ nejde o predaj tovaru zhotoveného alebo upraveného podľa osobných požiadaviek kupujúceho, alebo pre jeho osobu. Odstúpením kupujúceho od zmluvy sa zmluva ruší od začiatku.

5.2     Predávajúci garantuje možnosť prvej výmeny tovaru za jeho inú veľkosť zadarmo. Právo na výmenu sa vzťahuje na nenosený a nepraný tovar a musí byť zákazníkom uplatnené do 14 dní odo dňa prevzatia tovaru a to vyplnením protokolu o výmene/vrátení/reklamácii tovaru v záložke „Keď kúsok nesadne“.

5.3     V prípade odstúpenia od zmluvy vráti kupujúci predávajúcemu tovar nepoškodený, nesmie javiť známky nadmerného užívania a nesmie byť znečistený či inak znehodnotený. Kupujúci zodpovedá predávajúcemu za zníženie hodnoty tovaru, ktoré vzniklo v dôsledku nakladania s tovarom inak, než je nutné na to, aby sa oboznámil s povahou, vlastnosťami a funkčnosťou tovaru. V prípade, že je tovar používaný a čiastočne opotrebovaný, predajca vypočíta náklady súvisiace s uvedením tovaru do pôvodného stavu a vzniknutú škodu na tovare a určí, o koľko bude znížená vrátená cena. 

5.4     V prípade odstúpenia od zmluvy či uplatnenia práva na výmenu tovaru je kupujúci povinný vrátiť alebo odoslať tovar predávajúcemu najneskôr do 14 dní odo dňa odstúpenia. Tovar je potrebné doručiť na adresu predávajúceho: BUGA s.r.o., Čáslavská 46/4, Chrudim 537 01. Predávajúci neručí za prípadnú stratu alebo poškodenie tovaru počas prepravy. Náklady na vrátenie tovaru hradí kupujúci.

5.5     V prípade odstúpenia od zmluvy je predávajúci povinný:

  1. a) prevziať tovar späť,
  2. b) vrátiť kupujúcemu uhradenú kúpnu cenu vrátane nákladov vynaložených na objednanie a nákladov na dodanie tovaru vo výške zodpovedajúcej najlacnejšiemu ponúkanému spôsobu dodania tovaru, ak kupujúci zvolil iný ako najlacnejší spôsob dodania tovaru, a to do 14 dní odo dňa odstúpenia od zmluvy, nie však skôr než mu kupujúci tovar odovzdá alebo preukáže, že mu tovar odoslal. Peňažné prostriedky vráti predávajúci kupujúcemu rovnakým spôsobom, akým ich obdržal, iným, len vtedy, ak s tým kupujúci súhlasil a pokiaľ mu tým nevzniknú ďalšie náklady. Predávajúci je oprávnený započítať čiastku za vrátenie tovaru proti nároku predávajúceho na vrátenie kúpnej ceny tovaru.

5.6     Kupujúci berie na vedomie skutočnosť, že ak sa s tovarom poskytujú darčeky, je darovacia zmluva uzavretá s podmienkou, že ak dôjde k využitiu práva odstúpiť od kúpnej zmluvy v lehote 14 dní, darovacia zmluva stráca účinnosť a kupujúci je povinný spolu s vráteným tovarom. vrátiť aj s ním súvisiace poskytnuté darčeky vrátane všetkého, o čo sa obohatil. V prípade, že tieto nebudú vrátené späť, budú tieto hodnoty chápané ako bezdôvodné obohatenie kupujúceho. Ak nie je vydanie predmetu bezdôvodného obohatenia dobre možné, má predávajúci právo na peňažnú náhradu vo výške obvyklej ceny.

5.7     Predávajúci je oprávnený odstúpiť od zmluvy kedykoľvek až do okamihu prevzatia tovaru kupujúcim, v prípade, že objednaný tovar nemôže dodať a pokiaľ sa predávajúci a kupujúci nedohodnú na náhradnom plnení. O nemožnosti dodania tovaru je predávajúci povinný kupujúceho neodkladne informovať, spravidla k tomu pripojí aj ponuku náhradného plnenia. Pokiaľ sa predávajúci a kupujúci nedohodnú na náhradnom plnení, predávajúci je povinný nahradiť všetky preukázané náklady, ktoré kupujúci vynaložil na objednanie tovaru. Pri náhradnom plnení je predávajúci povinný kupujúcemu dodať tovar v rovnakej kvalite a cene.

5.8     Predávajúci je oprávnený odstúpiť od zmluvy v prípade, keď kupujúci objedná tovar za cenu zverejnenú omylom v dôsledku chyby. To platí aj potom, čo kupujúci obdržal potvrdenie o prijatí objednávky (akceptácii) objednávky. O takejto situácii predávajúci kupujúceho informuje bez zbytočného odkladu.

5.9     Odstúpenie od kúpnej zmluvy kupujúcim je nutné zaslať predávajúcemu na doručovaciu adresu uvedenú v týchto obchodných podmienkach alebo na e-mailovú adresu vasa@buga.sk alebo prostredníctvom formulára pre Keď kúsok nesadne na webe internetového obchodu. Predávajúci bezodkladne potvrdí prijatie odstúpenia od kúpnej zmluvy kupujúcemu.

5.10   Na odstúpenie od kúpnej zmluvy kupujúcim – spotrebiteľom je možné využiť formulár poskytnutý predávajúcim a uvedený na konci týchto obchodných podmienok. Formulár na odstúpenie od zmluvy je kupujúcemu zasielaný súčasne s potvrdením objednávky a je tiež k dispozícii na stiahnutie samostatne na internetovej adrese obchodu.

6. Dodacie podmienky a náklady na dodanie tovaru 

6.1     Spôsob doručenia tovaru určuje kupujúci vo svojej objednávke voľbou z variantov ponúkaných predávajúcim, ak tak neurobí, môže spôsob dopravy zvoliť predávajúci. Kupujúci nesie riziko a prípadné dodatočné náklady spojené s doručením tovaru vo výške jej pôvodnej ceny.
Kupujúci môže zvoliť nasledujúce spôsoby dopravy:

  • GLS servis
  • PPL servis
  • Zásilkovna servis
  • Osobný odber v Chrudime, Praze, Brně – osobný odber nie je spoplatnený

6.2     Predávajúci si vyhradzuje vlastnícke právo k veci, a preto sa kupujúci stane vlastníkom až úplným zaplatením kúpnej ceny a prevzatím tovaru od dopravcu. Prevzatím tovaru kupujúcim prechádza na kupujúceho nebezpečenstvo vzniku škody na tovare.

6.3     Cenu balného a dopravy zboží na místo dodání uvedené v objednávce stanovuje prodávající v ceníku aktuálním k datu učinění objednávky. Ceny balného a dopravy do destinací v ceníku neuvedeném určuje prodávající dle aktuálních podmínek na trhu. Cenu balného a dopravy hradí kupující. 

Cena balného a dopravy v rámci územia ČR kuriérskou spoločnosťou PPL je 119 Kč. Cena balného a dopravy, pri nákupe nad 2000 Kč v rámci územia ČR je zadarmo.

Cena balného a dopravy v rámci územia ČR kuriérskou spoločnosťou PPL s osobným odberom vo zvolenom ParcelShope je 79 Kč. Cena balného a dopravy, pri nákupe nad 2000 Kč v rámci územia ČR je zadarmo.

Cena balného a dopravy v rámci územia ČR kuriérskou spoločnosťou GLS je 89 Kč. Cena balného a dopravy, pri nákupe nad 2000 Kč v rámci územia ČR je zadarmo. 

Cena balného a dopravy v rámci územia ČR kuriérskou spoločnosťou GLS s osobným odberom vo zvolenom ParcelShope je 69 Kč. Cena balného a dopravy, pri nákupe nad 2000 Kč v rámci územia ČR je zadarmo.

Cena balného a dopravy v rámci územia ČR kuriérskou spoločnosťou Zásilkovna je 89 Kč. Cena balného a dopravy, pri nákupe nad 2000 Kč v rámci územia ČR je zadarmo.

Cena balného a dopravy v rámci územia ČR kuriérskou spoločnosťou Zásilkovna s osobným odberom vo zvolenom ParcelShope je 69 Kč. Cena balného a dopravy, pri nákupe nad 2000 Kč v rámci územia ČR je zadarmo.

Cena balného a dopravy v rámci územia SR kuriérskou spoločnosťou GLS je 4,5 . Cena balného a dopravy, pri nákupe nad 85 v rámci územia ČR je zadarmo. 

Cena balného a dopravy v rámci územia SR kuriérskou spoločnosťou GLS s osobným odberom vo zvolenom ParcelShope je 3,5 . Cena balného a dopravy, pri nákupe nad 85 v rámci územia SR je zadarmo.

Cena balného a dopravy v rámci územia SR kuriérskou spoločnosťou PPL je 6,5 . Cena balného a dopravy, pri nákupe nad 85 v rámci územia SR je zadarmo. 

Cena balného a dopravy v rámci územia SR kuriérskou spoločnosťou PPL s osobným odberom vo zvolenom ParcelShope je 5 . Cena balného a dopravy, pri nákupe nad 85 v rámci územia SR je zadarmo. 

Cena balného a dopravy v rámci územia SR kuriérskou spoločnosťou Zásilkovna je 4 . Cena balného a dopravy, pri nákupe nad 85 v rámci územia SR je zadarmo.

Cena balného a dopravy v rámci územia SR kuriérskou spoločnosťou Zásilkovna s osobným odberom vo zvolenom ParcelShope je 3 . Cena balného a dopravy, pri nákupe nad 85 v rámci územia SR je zadarmo.

6.4     Ak je predávajúci podľa kúpnej zmluvy povinný dodať tovar na miesto určené kupujúcim v objednávke, je kupujúci povinný prevziať tovar pri dodaní. V prípade odmietnutia prevzatia tovaru zaslaného prostredníctvom prepravcu na základe platnej objednávky potvrdenej predávajúcim z iných ako zákonných dôvodov je predávajúci oprávnený po kupujúcom požadovať náhradu škody, ktorá bude predávajúcemu spôsobená, najmä nákladov na márne odoslanie zásielky a jej vrátenie predávajúcemu. Predávajúci je ďalej oprávnený od kúpnej zmluvy odstúpiť.

6.5     V prípade, že je z dôvodov na strane kupujúceho nutné tovar doručovať a opakovane alebo iným spôsobom ako bolo uvedené v objednávke, je kupujúci povinný uhradiť náklady spojené s opakovaným doručovaním tovaru, resp. náklady spojené s iným spôsobom doručenia.

6.6     Pri prevzatí tovaru od prepravcu je kupujúci povinný skontrolovať neporušenosť obalov tovaru av prípade akýchkoľvek závad toto bezodkladne oznámiť prepravcovi. V prípade stretnutia porušenia obalu svedčiaceho o neoprávnenom vniknutí do zásielky nemusí kupujúci zásielku od prepravcu prevziať. Podpisom dodacieho listu kupujúci potvrdzuje, že zásielka tovaru spĺňala všetky podmienky a náležitosti a na prípadnú neskoršiu reklamáciu ohľadom porušenia obalu zásielky nemôže byť braný ohľad. 

6.7     Tovar je počas prepravy poistený pre prípad poškodenia a straty. Poistenie je zahrnuté v cene dopravy.

6.8     Ďalšie práva a povinnosti strán pri preprave tovaru môžu upraviť dodacie podmienky predávajúceho.

7. Zodpovednosť za vady, záruka, reklamačný poriadok

7.1     Ustanovenia tohto článku 7 sa vzťahujú iba na vzťah medzi predávajúcim a kupujúcim – spotrebiteľom aj bez toho, aby tak bolo výslovne uvedené. Práva z chybného plnenia vo vzťahu medzi predávajúcim a kupujúcim – spotrebiteľom sa riadia podľa ustanovení §§ 1914 – 1925, §§ 2099 – 2117, ďalej potom §§ 2161 – 2174 zákona č. 89/2012 Zb., Občiansky zákonník, v znení neskorších predpisov, ďalej podľa zákona č. 634/1992 Zb. o ochrane spotrebiteľa. Pre ostatných kupujúcich platia všeobecné pravidlá zodpovednosti za vady uvedené v Občianskom zákonníku.    

7.2     Predávajúci zodpovedá kupujúcemu – spotrebiteľovi, že vec pri prevzatí nemá vady. Najmä predávajúci zodpovedá kupujúcemu, že v čase, keď kupujúci vec prevzal,

  • má vec vlastnosti, ktoré si strany dojednali, a ak chýba dojednanie, také vlastnosti,
  • ktoré predávajúci alebo výrobca popísal alebo ktoré kupujúci očakával s ohľadom
        na povahu tovaru a na základe reklamy nimi vykonávanej,
  • sa vec hodí na účel, ktorý na jej použitie predávajúci uvádza alebo na ktorý sa vec tohto
       druhu obvykle používa,
  • vec zodpovedá akosti alebo vykonaniu dohodnutej vzorky alebo predlohe, ak bola akosť
        alebo prevedenie určené podľa dohodnutej vzorky alebo predlohy,
  • je vec v zodpovedajúcom množstve, miere alebo hmotnosti,
  • tovar vyhovuje požiadavkám právnych predpisov.

7.3     Kupujúci je povinný tovar pri jeho prevzatí prezrieť. Pokiaľ zistí mechanické poškodenie obalu tovaru, je kupujúci povinný stav tovaru skontrolovať av prípade poškodenia vyhotoviť záznam o poškodení, ktorý podpíše spoločne so zástupcom dopravcu. Zodpovednosť za poškodenie počas dopravy tovaru kupujúcemu nesie dopravca, pretože tovar je poistený. Na základe vyhotoveného záznamu bude kupujúcemu po uzavretí škodovej udalosti s dopravcom poskytnutá primeraná zľava, alebo dodaný nový výrobok.

7.4     Predávajúci zodpovedá za poškodenie, ktoré má tovar pri prevzatí kupujúcim a počas záručnej doby. Záručná doba je 24 mesiacov a začína plynúť odo dňa prevzatia tovaru kupujúcim. Ak sa prejaví vada v priebehu 12 mesiacov od prevzatia, má sa za to, že vec bola chybná už pri prevzatí. Ak sa prejaví vada v druhom roku záručnej doby vznik vady preukazuje kupujúci. Záruka sa nevzťahuje na bežné opotrebenie tovaru spôsobené jeho používaním.

7.5     Ak sa vyskytne na tovare vada, pre ktorú nemožno tovar využívať obvyklým spôsobom, môže kupujúci spotrebiteľ uplatniť u predávajúceho právo z vadného plnenia („reklamácie“) a požadovať:   

  • odstránenie vady dodaním novej veci bez vady,
  • odstránenie vady opravou veci, ibaže je zvolený spôsob odstránenia vady nemožný alebo v porovnaní s druhým neprimerane nákladný – Predávajúci môže odmietnuť vadu odstrániť, ak je to nemožné alebo neprimerane nákladné,
  • primeranú zľavu z kúpnej ceny,
  • odstúpenie od zmluvy.

7.6     Kupujúci – spotrebiteľ môže požadovať primeranú zľavu alebo odstúpiť od kúpnej zmluvy pokiaľ

  • predávajúci vadu odmietol odstrániť alebo ju neodstránil v primeranom čase po jej vytknutí,
  • sa vada prejaví opakovane,
  • je vada podstatným porušením zmluvy,
  • je z vyhlásenia predávajúceho alebo z okolností zrejmé, že vada nebude odstránená v 
       primeranom čase alebo bez značných ťažkostí pre kupujúceho.

    Ak neoznámi kupujúci vadu veci včas, stráca právo odstúpiť od zmluvy.

7.7     Pokiaľ kupujúci zistí poškodenie, za ktoré zodpovedá predávajúci, je povinný bez zbytočného odkladu uplatniť reklamáciu, a to nasledujúcim postupom:

1. Bez zbytočného omeškania informovať predávajúceho o reklamácii vyplnením reklamačného formulára na webovom rozhraní obchodu, e-mailom, alebo telefonicky.
2. Pri oznámení vady (alebo bez zbytočného odkladu po oznámení vady predávajúcemu) písomne informovať predávajúceho, aké právo z vadného plnenia si zvolil. Vykonanie voľby nemôže kupujúci zmeniť bez súhlasu predávajúceho, to neplatí, ak žiadal kupujúci opravu vady, ktorá sa ukáže ako neopraviteľná.
3.Poslať produkt späť na adresu firmy: BUGA s.r.o., Čáslavská 46/4, Chrudim 537 01 alebo ho odovzdať na predajni predávajúceho Resselovo námestie 60, 537 01 Chrudim, Křižíkova 237, 186 00 Praha 8 – Karlín, Běhounská 106/3, 602 00 Brno - město.
4. Kupujúci môže na reklamáciu, výmenu či vrátenie tovaru využiť tiež zjednodušený postup upravený na https://www.buga.sk/ked-kusok-nesadne/.

7.8     Predávajúci prijme reklamáciu na adrese prevádzky alebo v sídle aj mieste podnikania, pokiaľ to povaha a druh tovaru umožňuje.

7.9.    Právo z vadného plnenia kupujúci nemôže uplatniť, pokiaľ pri prevzatí o vade vedel, alebo ju sám spôsobil.

7.10   Ak neoznámi kupujúci – spotrebiteľ vadu bez zbytočného odkladu po tom, čo ju mohol pri včasnej prehliadke a dostatočnej starostlivosti zistiť, predávajúci nie je povinný právo z vadného plnenia uznať – súd právo z vadného plnenia neprizná. Ak ide o skrytú vadu, platí to isté, ak nebola vada oznámená bez zbytočného odkladu po tom, čo ju kupujúci mohol pri dostatočnej starostlivosti zistiť, najneskôr však do dvoch rokov po odovzdaní veci.

7.11   Pri tovare predávanom za nižšiu cenu predávajúci nezodpovedá za vadu, pre ktorú bola nižšia cena dojednaná.

7.12   Predávajúci, alebo ním poverený pracovník vydá kupujúcemu – spotrebiteľovi pri uplatnení reklamácie písomné potvrdenie, v ktorom uvedie dátum, kedy spotrebiteľ reklamáciu uplatnil, čo je jej obsahom, aký spôsob vybavenia reklamácie kupujúci požaduje a kontaktné údaje kupujúceho na účely poskytnutia informácie o vybavení reklamácie.

7.13   Reklamácia vrátane odstránenia vady bude vybavená a kupujúci o tom bude informovaný najneskôr do 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie, pokiaľ sa predávajúci a kupujúci nedohodnú na dlhšej lehote.       

7.14   Predávajúci vydá kupujúcemu – spotrebiteľovi potvrdenie o dátume a spôsobe vybavenia reklamácie vrátane potvrdenia o vykonaní opravy a dobe jej trvania, prípadne písomné odôvodnenie zamietnutia reklamácie.

7.15.  Ak neprevezme kupujúci vec v primeranej lehote po tom, čo ho predávajúci upovedomil o možnosti vec po oprave prevziať, patrí predávajúcemu odplata za uskladnenie.

7.16   Doba od uplatnenia práva zo zodpovednosti za vadu až do doby, kedy kupujúci po skončení opravy bol povinný vec prevziať, sa do záručnej doby nepočíta. Pokiaľ dôjde k výmene veci, začne platiť záručná doba znovu od prevzatia novej veci.

7.17   Kupujúci má právo na náhradu potrebných nákladov, ktoré mu vznikli v súvislosti s uplatnením práva zo zodpovednosti za vadu. Toto právo je potrebné uplatniť u predávajúceho najneskôr do jedného mesiaca po uplynutí doby, v ktorej je potrebné vytknúť poškodenie; inak právo zanikne.

8. Bezpečnosť a ochrana osobných údajov a zasielanie obchodných oznámení

Vo veci ochrany a spracovania osobných údajov kupujúceho zo strany predávajúceho sa použijú tieto Podmienky ochrany osobných údajov.

9. Riešenie sporov a informácie o dohľade

9.1     Vzťahy a prípadné spory, ktoré vzniknú na základe zmluvy, budú riešené výhradne podľa práva Slovenskej republiky a budú riešené príslušnými súdmi Českej republiky.

9.2     Prípadné spory medzi kupujúcim a predávajúcim, ktoré sa nepodarí vyriešiť vzájomnou dohodou, je možné riešiť aj mimosúdnou cestou. V takom prípade kupujúci – spotrebiteľ môže kontaktovať subjekt mimosúdneho riešenia sporu, ktorým je

Česká obchodní inspekce (https://www.coi.cz/)
Ústřední inspektorát – oddělení ADR
Štěpánská 796/44
110 00 Praha 1
Email: adr@coi.cz
Web: adr.coi.cz

Ako postupovať v prípade mimosúdneho riešenia spotrebiteľských sporov, vrátane možnosti podania návrhu, nájdete na internetovej stránke https://www.coi.czhttps://www.coi.cz/informace-o-adr/.

9.3.    Pomoc v prípade cezhraničného mimosúdneho riešenia spotrebiteľských sporov zaisťuje Európske spotrebiteľské centrum Česká republika – „ESC ČR“. Rady a informácie o jednotlivých trhoch vrátane platformy na riešenie mimosúdnych spotrebiteľských sporov nájdete na internetových stránkach https://europskyspotrebitel.cz.

Spotrebiteľ môže využiť aj platformu na riešenie sporov online, ktorá je zriadená Európskou komisiou na adresehttp://ec.europa.eu/consumers/odr/.

9.4.    Predávajúci je oprávnený na prevádzkovanie činnosti na základe živnostenského oprávnenia. Živnostenskú kontrolu vykonáva v rámci svojej pôsobnosti živnostenský úrad. Dozor nad oblasťou osobných údajov vykonáva Úrad na ochranu osobných údajov.

Česká obchodná inšpekcia vykonáva vo vymedzenom rozsahu okrem iného dohľad nad dodržiavaním zákona č. 634/1992 Zb. o ochrane spotrebiteľa v platnom znení.

10. Záverečné ustanovenia

10.1   Pokiaľ vzťah súvisiaci s použitím webovej stránky alebo právny vzťah založený kúpnou zmluvou obsahuje medzinárodný (zahraničný) prvok, potom sa riadi slovenským právom. Týmto nie sú dotknuté práva kupujúceho podľa nariadenia Európskeho parlamentu a Rady (ES) č. 593/2008 o rozhodnom práve pre zmluvné vzťahy (Rím I).

10.2   Predávajúci nezaviedol žiadne opatrenia na overovanie referencií uvedených v internetovom obchode.

Tieto Obchodné podmienky vrátane ich súčastí sú platné a účinné od 10.11.2023 ruší predchádzajúce znenie, pričom sú k dispozícii v sídle a prevádzkach alebo elektronicky na www.buga.sk

Horka, 10.11.2023                                                         BUGA s.r.o